Günün Haberleri   |   Giriş sayfam yap   |   Favorilere ekle   |   Künye   |   İletişim   |   Sitene haber ekle

   GÜNDEM

ANKARA
Değiştir
  Bugün   Pazar   Pazartesi
8 / 2 °C 7 / -2 °C 7 / -2 °C
 
  HABER VİDEO GALERİ FOTO GALERİ GAZETELER RÜYA TABİRLERİ BİLGİ YARIŞMASI
  ANA SAYFA GÜNDEM SİYASET EKONOMİ SPOR MAGAZİN DÜNYA YAŞAM MEDYA SAĞLIK KÜLTÜR & SANAT EĞİTİM TEKNOLOJİ  
 
   
  En son çıkan Android uygulamalar  
 
   
  “Nokia Lumia” devri kapanıyor!  
 
   
  iOS’tan Android Lollipop’a geçmenin yolu!  
 
   
  Samsung Galaxy Note 4 satışta!  
 
   
  Apple, SIM kartları tarihe gömüyor!  
 
 

Taşeron işçiler son dakika haberleri (7 Temmuz 2013)

Taşeron işçiler son dakika haberleri (7 Temmuz 2013)
 
Taşeron işçiler son dakika haberleri (7 Temmuz 2013) Taşeron işçilerin kadro mücadelesi sürüyor! Taşeron işçiler için ümit var mı?, Taşeron işçilerin dertlerine çözüm bulunabilecek mi? Taşeron işçiler kadro alabilecek mi? Taşeron işçilerin kadro taleplerine sözleşme ile karşılık veren Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ise eleştirilerin hedefinde!
 
7 Temmuz 2013 Pazar - 09:28

Taşeron işçiler son dakika haberleri (7 Temmuz 2013) Taşeron işçilerin kadro mücadelesi sürüyor! Taşeron işçiler için ümit var mı?, Taşeron işçilerin dertlerine çözüm bulunabilecek mi? Taşeron işçiler kadro alabilecek mi? Taşeron işçilerin kadro taleplerine sözleşme ile karşılık veren Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ise eleştirilerin hedefinde!

SEDAŞ, TES-İŞ ile imzalanan toplu iş sözleşmesi neticesinde yüklenici firmalardan alınan hizmetler artık SEDAŞ bünyesinde gerçekleşecek.954 taşeron işçisine kadro anlamına gelen sözleşme ile Türkiye'de de bir ilke imza atılmış oldu. Taşeron işçilerin kadroya alınmasıyla maaşlarında yüzde 30'luk bir artış sağlanmış oldu.

Elektrik dağıtımında bu zamana kadar arıza, bakım onarım, endeks okuma, açma kesme işlemlerini taşeron firmalardan hizmet alım yoluyla sürdüren Sedaş, 1 Temmuz 2013 tarihi itibariyle bu işlemleri kendi bünyesinde yapılandıracak ve bundan sonra 954 yüklenici firma çalışanı Sedaş' ta kadrolu olarak çalışmaya başlayacak. Bolu’dan toplam 138 personeli ilgilendiren iş sözleşmesi için Bolu, Düzce, Sakarya, Kocaeli, Gebze merkez arıza binalarında aynı anda adak kurbanlar kesildi. Törene TES-İŞ Adapazarı Şubesi Başkanı İrfan Kabaloğlu, Şube Mali sekreteri Hasan Arıcı, Sakarya Baş temsilcisi Naci Çolak, Bolu baş temsilcisi İlhan Özdemir, Bolu temsilcisi Oğuz Gökmen Şahin, İl sorumlusu İsmail Doğan gibi isimler katıldı.

Törende konuşan İrfan Kabaloğlu: “Bolu, Düzce, Sakarya, Kocaeli, Gebze merkez arıza, binalarında çalışan taşeron işçiler kadroya alınırsa kurban kesmek için adak adamıştık. Çok şükür bu işlem gerçekleşti.Tes-İş sendikası olarak emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz.” Dedi. Kurban kesimi sırasında ettiği dua aile dikkat çeken “hocaların hocası” Lütfi Hoca katılımcılardan büyük bir ilgi gördü. Haber; Ayşe Muş

Taşeron İşçiler son dakika haberlerinin yolunu gözlüyor. Gün çemesin ki taşeron işçiler için söylenecek bir söz, taşeron işçilere dair yapılan bir açıklama umutların sürmesine sebeb oluyor. Habera ekibi olarak taşeron işçilerle ilgili yapılan açıklamaları bir bir takip ediyoruz, taşeron işçilerin sesi ve yorumlarının takipçisi olmaya devanm edeceğiz.

Her platformda taşeron işçilerinin emeğinin sömürüldüğünü ve bazı haksızlıkların yaşandığını ifade ettiklerini aktaran Çelik, şöyle devam etti:

"Çalışma saati diyorsunuz, 8 saat diyorsunuz, bazen 10-12 saat çalıştırılıyor. Para var mı karşılığında, yok. Bu düzensizlik ortadan kalkacak. Ne kadar çalışman gerekiyorsa o kadar çalışacaksınız, onun üzerinde bir çalışma varsa mutlaka bunun bedelinin düzenlenmesini inşallah getireceğiz. Tazminatlarla ilgili düzenlemeler gelecek. Kamuda çalışanların yaşadıkları yargı sorunları var. O sorunlara mutlaka çözüm üretilecek. Üç gün önce sayın Başbakanımıza sözleşmeli personelin kadroya alınmasıyla ilgili çalışmamızı tamamladık, taşeronla ilgili çalışmamızı konuşurken dedi ki, 'Bunu inşallah Ramazan ayı içerisinde hep beraber oturalım, çok geniş bir şekilde değerlendirip ekim ayında gerçekleştireceğimiz ilk yasal düzenleme bu konuda olsun' dedi. İnşallah ekim ayında sizin çalışma koşullarınızı, imkanlarını ve yaşadığınız sorunları büyük ölçüde çözecek bir düzenlemeyi parlamentodan geçireceğiz."

Bakan Çelik'e programları sırasında Vali Celalettin Güvenç, AK Parti Şanlıurfa Milletvekili Seydi Eyyüpoğlu, Belediye Başkanı Ahmet Eşref Fakıbaba, Emniyet Müdürü Mehmet Likoğlu ve ilgililer eşlik etti.

Haber A, taşeronların sesi olmaya devam ediyor. Tüm yurttan gelen mailler ve şikayetler, özellikle üniversite hastanelerinde taşeron sisteminin işçiler için büyük bir sorun olduğunu gösteriyor.

Taşeron işçilerin sorunlarının gündeme getirilmesi için HaberA ekibi verdiği sözü tuttu! Taşeron işçilerin sorunlarını dile getiren haber yorumları, birer birer listelenerek Meclis'teki milletvekillerine gönderdi. Taşeron işçilerin sorunlarıyla ilgili geri dönen MHP temsilcilerine, haber yorumlarından oluşan dosyayı ileten ekibimiz, Meclis kürsüsünden konunun gündeme getirilmesi için söz aldı.

Haber A, taşeron işçilerin sesi olmaya devam ediyor. Konuyla ilgili her gün güncel haberleri derleyen ve bir şekilde konunun gündemde kalması için elinden geleni yapan haber merkezimiz, haber yorumlarını da Meclis'teki milletvekillerine gönderdi.

MHP TEMSİLCİLERİ GERİ DÖNDÜ

Meclis'te MHP'li temsilcilerle görüşen ekibimiz, haber yorumlarından oluşan dosyayı ve haberleri milletvekillerine iletti.

İKİ HAFTAYA KADAR GÜNDEME GELECEK

Dosyanın incelenmesinin ardından taşeron işçilerle ilgili Meclis'te genel bir değerlendirme yapacak olan MHP, kadro taleplerini dile getirecek.

SORUNLARINIZ İÇİN LÜTFEN HABER YORUM KISMINI KULLANINIZ

Sayın Faruk Çelik'in inisiyatifiyle Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı bir süredir taşeron konusu üzerinde çalışıyor. Tespit edilen sorunlara, yargı kararları ve dünya uygulamaları doğrultusunda çözüm paketi oluşturuldu. Paketin yasalaşması halinde taşeron işçileri için en fazla gündeme gelen 8 konuda çözüm sağlanmış olacak.

1. Kapsam netleşiyor

Yeni düzenlemede hangi işlerin taşerona verilebileceği konusu net olarak düzenlenecek. Böylece muvazaalı taşeronlaşmanın önüne geçilmesi hedefleniyor.

2. Kanuna aykırı taşeronlaşmaya son

Kanunda belirtilen konuların dışında taşeron işçisi istihdam edilirse, bu işçiler asıl işverenin işçisi kabul edilecek. Ancak bu konuda kararı idare değil yargı verecek. Şu an müfettiş raporuyla muvazaa tespiti yapılabiliyor.

3. Yıllık izinde hak kaybı olmayacak

Şu an özellikle kamudaki taşeron işçileri, her yıl taşeronun değişmesi sebebiyle yıllık izin kullanamıyor. Yeni sistemde izinler ilk işe giriş tarihine göre hesaplanacak. Taşeron firma değişse bile izin hakkı önceki çalışmalar da dikkate alınarak hesaplanacak.

4. Kıdem tazminatı korunacak

Mevcut uygulamada yine taşeron şirketlerin her yıl değişmesi sebebiyle taşeron işçiler kıdem tazminatına hak kazanamıyor. Yeni sistemde işçilerin kıdem tazminatı fonda tutulacak. Ayrıca kamu ihalelerinde kıdem tazminatı için ayrı kaynak verilecek. Taşeron işçisi ne zaman ayrılırsa ayrılsın tazminatını alabilecek.

5. İş güvenliğinde boşluk olmayacak

İş sağlığı ve güvenliği uygulamalarında taşeron işçisi ile asıl işveren işçisi arasında fark olmayacak. Asıl işveren her iki işçiye karşı da eşit sorumlulukta olacak. Mevcut uygulamada dolaylı olarak yer alan sorumluluk, "doğrudan sorumluluk" haline getiriliyor.

6. Ücretten kaçış yok

Asıl işveren, her ay taşeron tarafından işçilere ücretin ödenip ödenmediğini kontrol edecek. Ödenmeyen ücretleri kendisi ödeyecek ve taşeronun hesabından kesecek. Şu an pek çok işyerinde fiilen uygulanan durum bir anlamda yasal zemine kavuşmuş olacak.

7. Ücretler eşit olacak

Taşeron işçilerinin ücreti,asıl işverenin işçileri emsal alınarak belirlenecek. Mahkemeler de ücret takdir ederken, asıl işverenin ödediği ücretleri emsal kabul edecek. Böylece asıl işverenin 3000 TL ücret ödediği bir iş için taşeron asgari ücretli işçi çalıştıramayacak.

Rüyada Güreş görmek ne anlama gelir?

Rüyasında güreş sporunu görmek biriyle münakaşa etmeye işarettir.  Eğer kişi rüyasında kendinden zayıf bir hayvanla güreş ... devamı için tıklayın...

Arkadaşına Gönder   Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
 
 
Fenerbahçe son dakika transfer haberleri 7 Temmuz 2013
 
2013 Alkol zammı son dakika Alkol fiyatları ne kadar olacak
 

Etiketler :

FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
 
 
YORUMLAR   Toplam yorum 23   Onay bekleyen 0  
 
 


Yorumunuz editörlerimiz tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.
 
 
   
 
musa o.
13 Temmuz 2013 Cumartesi 19:47
ben büyük şehir belediyesine de park bahçeler müdürlüğünde taşeron şirketde 4/a lı olarak çalışıyorum bu kadro durumunda akibetimiz nasıl olur bizlerde 4/b olurmuyuz cevabınızı merakla bekliyorum
Katılıyorum  Katılmıyorum  
Puan verilmemiş
musa o.
13 Temmuz 2013 Cumartesi 19:40
ben büyük şehir belediyesine de park bahçeler müdürlüğünde taşeron şirketde 4/a lı olarak çalışıyorum bu kadro durumunda akibetimiz nasıl olur bizlerde 4/b olurmuyuz cevabınızı merakla bekliyorum
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
Aykut/Taşeron
10 Temmuz 2013 Çarşamba 20:37
Sayın Başbakanım gece rahat uyuyorsun ya biz uyuyamıyoruz.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
ali
10 Temmuz 2013 Çarşamba 00:04
akp hukumeti 8 yıldır kamuda çalışmaktayım atölyede kapaseyle 1oprt 2şöför 3tamir 4oto elektirikçi alndı işden anlasalar içim yanmazdı vay bu devletimizin işmakinalarına 81 vilayette çalışan benimgibi taşeronlar biziuyutuyorlar toşeron varken neden kpps 8 yıl alınterim 1200 tl kppslibir ayoldu**2200**maaş yeterartık hakımızı verinnnnnn
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
NUSRET
9 Temmuz 2013 Salı 10:56
başbakanım şu durumdayken bile gönlümüz senden yana sana güveniyoruz cok şeyi düzeltin inşalah bizede kadro vreceklsin bu maaşlarla evimizi bile geçindiremiyoruz evliyim cocuk yapamıyorum nasıl 3 cocuk yapiyim bu maaşla SADECE VİJDANLI OLUN insanlar bu maaşla eminimki ek işler yapıyordur BÖYLE ADELET OLMAZ TEK ÜMÜDİMİZ SENSİN RECEP TAYİP ERDOGAN
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%78 %22
mehmet
9 Temmuz 2013 Salı 04:48
yeter artıkk hakkımızı iyi yiyip sömürdünüz bizi.......
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
BEHZAT
9 Temmuz 2013 Salı 04:22
BEN BEŞ SENİDİR KAMUDA ÖZEL GÜVENLİK GÖREVLİSİYİM AMA TAŞERON ELEMANIYIM BİZDE KADROLU GÜVENLİK MEMURLARI VAR ONLAR ALIYOR 2700 TL MAAŞ BİZ ALIYORUZ YOL YEMEKLE BİRLİKTE 1400 TL BÜTÜN İŞİ YAPAN BİZİZ NEREYE KADAR BU ADALETSİZLİK EŞİT ÜCRET DİYORLAR NERDE EŞİT ÜCRET TAŞERON DENİLEN BELAYI BİTİRMEK LAZIM SAYGILAR....
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
emrah
9 Temmuz 2013 Salı 03:47
sayın başbakanım corum beledıyesınde calışıyoruz bizide kölelikden kurtarın hayır mubarekğün hayırlı haberlerverın
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
tunc
9 Temmuz 2013 Salı 01:56
karayolları taşeron işçilerine kodro verilecek. peki diğer kurumlarda çalışan taşeron işçiler kadrosuz mu kalacak kadro verilecekse bütün kamu taşeron çalışanlarına verilsin böylesi daha adil.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
murat
8 Temmuz 2013 Pazartesi 23:25
artık kandırmaktan bıkmadınızmı.ne olacağını net bir şekilde söyleyinde ümidimizi keselim.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
salih
8 Temmuz 2013 Pazartesi 19:42
sayın başbakanım taşerona hayır bıktık artı c.martesi pazar çalışmaktan
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
malatyalı taşeron
8 Temmuz 2013 Pazartesi 19:17
sayın başbakan neredeyse dünya liderisiniz ama taşeron söz konusu olunca chp ve mhp den bile aciz durumdasınız bizler döktüğümüz alın terinin karşılığını alamazken sizler o koltuğunuzda nasıl oturuyorsunuz ramazana ğirdik soralarımız sizin bize laik gördüğünüz ücretle nasıl şenlenecek kimseyi iftara davet edemezken mütaitleriniz jiplerle dolaşıp partiler düzenliyor buda tayyip babaya yakışmıyor komşusu aç yatarken tok yatan bizden değildir diyen efendimizin sözünü unutmayın taşeron işçiyi ayırmadan kadroya alın işçilerin haklarını eşitleyin mahşer gününü unutmayı
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
melek uçar
8 Temmuz 2013 Pazartesi 08:43
taşeronluk modern köleleiktir. bunu bizler hergün yaşıyoruz . hergün tehditle karşıkarşıyayız. sürekli sözleşmemizin bitiş tarihi hatırlatılıyor bizlere. kafalarına göre mesai saati uygulanıyor.çalıştığımız kurumda en fazla yükü biz çekiyoruz .tüm memurlar bizim amirimiz gibi davranıyor.verilen her görevi adil olsun yada olmasın yapmak zorundayız.hiç bir itiraz hakkımız yok hemen 3 tutanakla işinize son verilir tehdidi alıyoruz sayın bakan.siz hala seçim öncesi ağzımıza bir parmak bal sürüyorsunuz. gelipte yerinde görün .ankaradan göründüğü gibi değil hiçbirşey.lafı gevelemeninde bir anlamı yok kadro varsa verin yoksada size asla kadro gelmeyecek deyin . çocuk oyununa çevirdiniz işi artık
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%94 %6
emin
8 Temmuz 2013 Pazartesi 08:28
sayın Muhammet başar mütahit elemanı nerden 1220 tl alıyor anlamadım ben 9 senedir taşeron elemanı olarak çalışıyorum ve şimdi aldığım maaş 850 tl lütfen milleti taşeron 1220 tl alıyor diye yanıltmayın taşeron da çalışan 2 yılık üniversite mezunu bile aldığı 900 liradır artık yeter hakkımızı versinler sayın başbakan artık çözün bu işi tütfen
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
DAVUT
7 Temmuz 2013 Pazar 23:46
AKP ALMAZ KADROYA DOSTLARIM SADECE BELEDIYELEERE TAPIYOR BEN 5 YILDIR CALIŞIYORUM KÖLE GIBI ADAM DUN BELEDIYEYE GIRIDI VE KADRO ALDI GELDE DELI OLMA.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%92 %8
efe
7 Temmuz 2013 Pazar 23:43
bizler yaklaşık olarak 450 veya 500 kişi sağklık aş çalışanıyız bizleri duyan var olur diye yazıyorum. 15,16 saat çalıştırıyorlar ne mesai nede hak,ses çıkarttınmı,kendileri gibi basit kelime işine gelirse oluyor.mufettişler gelsin.kadın kordınasyonu merkezini denetlesin haksızlık neymiş görsün.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
muhammet başar
7 Temmuz 2013 Pazar 22:50
Bakan Faruk ÇELİK, 'Dışarıdan hizmet alımına devam edilecektir.' dediğine göre, kadro falan yok. Kendi işyerimdeki maaş dağılımı aynen şöyledir. Yapılan iş aynı, kadrolu: 1900 tl. Müteaahhit (taşeron): 1220 tl. İşte Adalet ve Kalkınma Partisi'nin adalet anlayışı budur. Bu parti başındaki adaleti sildirmelidir.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
taşeron
7 Temmuz 2013 Pazar 20:32
iktidar suriyelilere vermiş olduğu özeni taşerona göstersesorun kalmayacak
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
sağlık taşeronu
7 Temmuz 2013 Pazar 17:25
akp öldürmeyi iyi bilir ancak taşeron kadro istiyorsa oyunu chp ye vermelidir
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%74 %26
ismail sayar
7 Temmuz 2013 Pazar 16:55
yıllardanberi taşeron çalışıyorum artık bıktım yeter seçimde akp ye oy yok
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%95 %5
ismail sayar
7 Temmuz 2013 Pazar 16:53
yıllardanberi taşeron çalışıyorum artık bıktım yeter seçimde akp ye oy yok
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%94 %6
SEBAHATTİN KAŞIKCI
7 Temmuz 2013 Pazar 14:00
kamoda taşeron olarak çalışmaktayım 13 senedir çalışıyorum bizim haklarımız ne olacak bu düzenlemeye göre 13 senedir çalıştığımız haklarımız kaybolacak mı ?yetkililerden bir açıklama bekliyoruz bu yasanın içinde olması için çalışmalarınız varmı ?
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%93 %7
...
7 Temmuz 2013 Pazar 10:09
Taşeron hangi ülkenin vatandaşı....?